Poslednji let jedne ptice

Kada bi me pitali o tebi
Rekla bih da je tvoj život
Tabla antipsihotika,
Zamračena soba,
Puna pepeljara 
I violina. 
Pričala bih o tebi
Onako kako sam pričala
O velikim umetnicima, 
Sa visokim tonom i širokim zenicama,
Gestikulacijom bih vajala tvoja ramena
A treptajima zamišljala tvoje oči.
„On je samo zalutao“ - 
 Pravdala bih te pred svakim
Sa mišlju da su oni suviše mali 
Da razumeju propasti velikih ljudi
I gušenje u sopstvenoj egzistenciji.
Oni su pokazivali na tebe
Prstom optužbe 
I možda bih im čak odsekla isti 
Ako bi pokušali da te dodirnu
Ili još gore – odvoje od mene 
Opravdanjem da sam 
Previše nežna da bih boravila u tvom
Zagrljaju od žileta.
Pričali su o tebi
Sa prezirom i gađenjem,
A moje uši bile su pune tvojih reči 
O ljubavi – nisam ih slušala, 
I dugo sam se pravila da ne znam 
Da čitam
Sa usana.
I dok na godišnjici moje smrti 
Navaljeni na nadgrobni spomenik
Kroz izdisaje dima govore to isto,
 čak i gore
 o Tebi,
Ja se bunim vetrom i apstraktnom materijom
Jer mrtvi ne pričaju – ali to ne znači da
Spavaju.
Pre godinu dana, onda kada su dani
Bili odbrojivi - sedeo si na
Mojim grudima koje ne dišu
I udarao kuhinjskim nožem
U moje sopstvo
Možda samo ne bi li 
našao materijalni dokaz
Duše.
Zapravo, dok sam ti jednog jutra
Na terasi pričala o tome 
Kako u mojim grudima nosim
Malu pticu koja vapi pesmom
Slobode – ti si možda samo 
Želeo da je pustiš van, 
Da odleti tamo gde pripada. 
Ja sam kašljala
I sporo treptala
Gledajući kapljice krvi 
Na zidu,
Bljesnule bi van kao čarobni vatromet
Nespokojno tražeći svoj smisao. 
Da li nas ubije ono što volimo
Ili ubijamo ono što volimo? 
I kada bi me danas pitali o tebi
Rekla bih sve isto, možda još bolje - 
„On je samo...zaboravio da uzme 
Antipsihotike.“
A oni ni danas 
ne bi razumeli...
ta mala ptica sada spava
u tvojim
grudima.

©Jovi Aleksova

autor slike: Yummei 
preuzeto sa: yummeiart.com

Коментари

Популарни постови са овог блога

Velike sitnice

Eclipse

O meni, vama i granicama koje ne postoje