Izbegavajući Nirvanu


Stvoreni smo u središtu presečene piramide
a rođeni iz bokova boginja 
koje nikada do sada nisu rađale.
Jedino odelo nam je koža, 
a na ramenima nam pada 
paučina svemira,
ono što bi
smrtnici nazivali kosom.
Na ledjima nosimo drevne 
sanskrite,
ispisani su kanom 
davno pre no što smo
rođeni
i pre no što je bilo šta 
rođeno.
Često su otrovnim strelama želeli 
da nas ubiju
oni koji nas nisu razumeli
ali su uvek padali ničice
pred našom ljubavlju.
Ljubio si me ispred
slepih očiju
zapravo 
bez poljubaca, 
a ja sam bradom uranjala u tvoje telo
koje je bilo
bestelesno.
Moje trepavice padale su na tvoje lice,
sa njih si pio opijum 
i dugo gledao u mene 
koja sam bila prolazna.
Kao i sve što
postoji
jer postojati unapred znači 
i nestati.
Mirišeš moje odelo od kože
i mada smo u čistom svetu
i bez čula
znaš da sam jednom mirisala na lotosov cvet
čijom sam se rosom kupala.
Sećala sam se toga šta si bio
i kakvim smo koncem morali plesti 
za današnju
vanvremensku tkaninu
koja ipak odgovara vremenu od
360 ljudskih godina.
Svemir je privid,
živeti je sanjati, 
a mi smo napokon budni. 
slika preuzeta sa: pinterest.com
Imitiraš dodire, kao i ja 
isto kao što glumimo
da ih osećamo.
Možda ipak nismo mogli
bez prvočuvstvene ljudskosti
od kojih smo danima
godinama
decenijama, vekovima
i reinakarnacijama bežali
u obećavajuću nirvanu.
I mada se nalazimo onde 
gde postoji samo čista svest
koja se stapa u velikom moru,
ovo što vidimo su zapravo samo
bljeskovi onih silueta
koje su postojale 
kada smo žmurili.
Ulažem napor smrtnika da 
grebem po tvojim leđima
uništavajući sanskrite,
a ti ulažeš napor smrtnika
da još jednom plešemo zarobljeni 
u limbu
čiste ljudske patnje i 
zadovoljstva.
Molim te da staneš
molim te da me ne ljubiš
dok se ne ljubimo
i da me ne grliš
dok smo bez ruku
molim te da me spustiš
sa tvog kolena,
molim te, vrištim jezikom koji ne postoji, 
kažem ti, a ti se praviš da me razumeš,
šapćem ti na uho
šapatom glasnijim od vriska:
"ovako se,
ipak, 
ne ponašaju
Bogovi."
Gubiš me, 
i gubim te,
u čistom procesu još jedne
prolaznosti.
Nismo 
uspeli.
© Jovi Aleksova



Termin Nirvana je preuzet iz Budizma i to je pojam koji budisti koriste da bi opisali oslobođenje od patnje koja je prouzrokovana ovozemaljskim privrženostima. 
Nirvana je krajni cilj, oslobođenje od ciklusa ponovnih rađanja. 
Ova pesma nastala je kada sam se tek upoznala sa Budizmom i pročitala prvu knjigu o njemu, knjigu Horhe Luisa Borhesa - "Budizam". Knjigu koja se našla u mojim rukama baš onda kada sam krenula da mnoge stvari u životu preispitujem i da na mnoga pitanja tražim odgovor. 
Od tada, pa sve do danas, Budizam se indirektno ili direktno provlači kroz ono što pišem i velika je inspiracija mom radu. 
Takođe, sve koje zanima ova tema uputila bih na istoimenu knjigu budući da je odlična za početnike, odnosno ljude koje nemaju bazično znanje o tome. Sažeta je, a opet, sveobuhvatna. 
A ja slobodno mogu reći jedno veliko HVALA toj knjizi što me je našla i uvela u svet neiscrpne inspiracije i vere.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Velike sitnice

Eclipse

O meni, vama i granicama koje ne postoje